وظیفه‌ی مؤمن درباره‌ی قرآن کریم (کلیپ صوتی کوتاه)

بسم الله الرّحمان الرّحیم
چند لحظه از سخنرانی حاج‌آقا اسماعیل داستانی بِنیسی
(متن صوت بالا):

وظیفه‌ی مؤمن درباره‌ی قرآن کریم

حضرت امام جعفر صادق ـ سلام الله تعالی علیه. ـ فرمودند: «یَنبَغی لِلمُؤمِنِ اَن لایَموتَ حَتّی یَتَعَلَّمَ القُرآنَ اَو یَکونَ فی تَعَلُّمِه؛ برای مؤمن، شایسته است که نمیرد تا این که قرآن را یاد بگیرد یا در حال یادگرفتنش باشد.»

الحمد لله؛ که در زمان در مدارس، تلویزیون و بعضی از مراکز، قرآن آموزش داده می‌شود و حتّی بعضی از بچه‌های کلاس‌های دوم و سوم ابتدایی، قرآن کریم را به شکل صحیح قِرائت می‌کنند و بسیاری از مردم ما، حتّی کودکان، حافظ قرآن یا حافظ بخشی از آن هستند.

مقام معظّم رهبری فرمودند: «من قبلاً گفته‌ام که در کشور ما حدّاقل باید یک‌میلیون نفر، حافظ قرآن باشند. حالا یک‌میلیون که عدد کمی است نسبت به این جمعیّتی که ما داریم؛ امّا حالا، چون دوستان ـ الحمد لله. ـ یک مقدّماتی فراهم‌ کرده‌اند، کارهایی را مشغول شده‌اند و دارند برنامه‌هایی را فراهم می‌کنند برای این که ان‌شاءالله حفظ راه بیفتد، ما هم امیدمان بیش‌تر شده و به جای یک‌میلیون می‌گوییم ان‌شاءالله ما باید ده‌میلیون نفر، حافظ قرآن داشته باشیم.»

اگر خداوند والا ـ جلّ جلاله، و حسنت اسماؤه. ـ بخواهد، مطابق میل ایشان آن روز خواهد رسید که در کشور عزیز ما، دست‌کم، ده‌میلیون نفر، حافظ کلّ قرآن خواهند بود.

این در حالی است که تا پیش از انقلاب اسلامی، کسی فکر نمی‌کرد که قرآن کریم، این‌قدر مورد توجّه و استفاده قرار بگیرد و یک دنیا جلسات و کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، حفظ، مفاهیم و تفسیر قرآن برپا بشود.

باید شکر کنیم که به لطف الاهی و به برکت رهنمودهای حضرت امام ـ رضوان الله تعالی علیه. ـ و رهبر معظّم انقلاب و خون شهدا و خدمت‌های مخلصانه‌ی مجاهدهای این مسیر، کار به این‌جا رسیده. الحمد لله.

این‌ها، همه، خوب است؛ امّا کافی نیست؛ چون به فرموده‌ی حضرت امام جعفر صادق ـ سلام الله تعالی علیه. ـ شایسته است که همه‌ی اهل ایمان، قرآن کریم را یاد بگیرند؛ هم قرائت آن را و هم تفسیرش را.

پس باید یکی از اولویّت‌های ما در زندگی باید آموختن قرائت و معارف این کتاب مقّدس آسمانی باشد.

#آموزش قرآن، #برکات انقلاب، #تجوید، #حفظ قرآن، #روان‌خوانی، #روخوانی، #قرآن کریم، #قرائت قرآن، #مفاهیم قرآن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته‌های مشابه:

دکمه بازگشت به بالا